Астрахан аудан білім бөлімінің жанындағы ``Астрахан балалар бақшасы`` мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Государственное коммунальное казенное предприятие «Детский сад «Алпамыс» села Астраханка при отделе образования по Астраханскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

«Эксперименттік іс-әрекет» «Сиқырлы дыбыстар елінде» «Затейники» даярлық тобының балалары үшін зерттеушілік іс-әрекет технологиясын қолдану

   

 

Мақсаты: Балалардың танымдық белсенділігін, ізденімпаздығын, өз бетінше білім алуға және ой елегінен өткізуге құштарлығын, қабілетін дамытуға ықпал ету.
дыбыстармен тәжірибе жасау, өз әуендерін жасау, музыкаға деген үлкен қызығушылықты дамыту, заманауи музыкалық техникалық құралдарды білу, сүю және қолдана білу.
Тренинг тапсырмалары:

1. Балалардың дыбыс, қозғалыс, сондай-ақ олардың әртүрлі комбинациялары туралы идеяларын қалыптастыру. Музыкалық процесте әртүрлі сезімдерді (визуалды, есту, мотор, тактильді) біріктіру арқылы шығармашылық қиялды, музыкалықты дамыту.

Тәрбиелік міндеттері

1. Музыкаға деген сүйіспеншілік пен музыкалық процеске қатысуға деген ұмтылысты тәрбиелеу.

Жабдық: ағаш және металл сызғыштар, гитара, шыны стақандар, металл, пластмасса, ағаш, шыны ыдыстар, су және таяқшалар, аудио жазбалар, қағаз парақтары (A4)

Балалар залға таңқурай қалпақ киген музыкамен кіреді.

М. Р. балалар, сіздер әр дыбыстың әлемнің бір бөлігі екенін білесіздер. Әр дыбыста бүкіл әлем бар.

Шынында да, балалар, дыбыстар бізді туғаннан бастап барлық жерде қоршап тұр. Егер бәрі-бәрі-барлық дыбыстар одан жоғалып кетсе, біздің өміріміз қандай болар еді деп ойлайсыз?

Балалар жауап береді: - қызықты емес! - Жарқын емес! - Қызықсыз!

М. Р. Балалар, біз дыбыстар туралы не білеміз? Олар қандай?

Балалар жауап береді: - дыбыстар шулы және музыкалық. Музыкалық дыбыстардың әуені бар.

- Дыбыстар қатты және тыныш.

- Дыбыстар жоғары және төмен.

- Дыбыстардың ұзақтығы бар. Олар қысқа және ұзын.

- Тембр бойынша: өткір және жұмсақ, әуезді және қарлығу және басқалар.

М. Р. сіздің барлық жауаптарыңыз дұрыс. Сіз қандай дыбыстар туралы көп білесіз. Бірақ дыбыстың не екенін кім біледі?

Балалар. Жоқ!

М. Р. мұны білу үшін Мен сізді эксперименттер жүргізе алатын музыкалық сиқырлы зертханаға шақырамын.

Қауіпсіздік ережелері!

Шыны ыдыстармен жұмыс жасағанда абай болыңыз.

Есіңізде болсын, әйнек сынғыш және қауіпті материал, соққы кезінде оңай жарылып кетеді.

Бірінші үстелге қош келдіңіз.

1-тәжірибе: дыбыс қайдан пайда болады?

Міндеті: балаларда дыбыстың негізгі физикалық қасиеттері туралы қарапайым идеяларды дамыту.

Материалдар: балалар гитарасы, сызғыштар (металл және ағаш)

Балалар бірінші үстелге отырады.

М. Р: балалар, алғашқы сиқырлы экспериментті бастау үшін Мен сізге " не естіледі?"(Мұғалім балаларға көздерін жұмуды ұсынады, ал өзі дыбыстардың фонограммаларын қамтиды: теңіз, жел, жаңбыр, сағат күресі, құстардың әні. Балалар не естілетінін болжайды.)

М. Р: Неліктен біз бұл дыбыстарды естиміз? Дыбыс дегеніміз не? Бірінші эксперимент бізге осы сұрақтарға жауап беруге көмектеседі.

Балаларға маса қалай шырылдайтынын дауыспен бейнелеуге шақырылады? (Z-z.) ара қалай жылдайды? (Ж-ж.)

С. R: не болды? Неліктен дыбыс тоқтады? (Дыбыс жіп қозғалғанша жалғасады. Ол тоқтаған кезде дыбыс та жоғалады). Дыбыс қашан пайда болады? (Мұғалім балаларды ауаның алға-артқа өте жылдам қозғалысы болған кезде дыбыс шығады деген қорытындыға әкеледі.)

Ауаның мұндай жылдам қозғалысы тербеліс деп аталады.

Балалар, біз қазір музыкалық аспаптан дыбыс шығардық. Ағаш сызғыштың дауысы бар деп ойлайсыз ба? Көрейік. Біз сызғыштың бір ұшын үстелге басамыз, ал сызғыштың бос ұшын алақанмен шапалақтаймыз. Сызғышпен не болады? (Дірілдейді, дірілдейді) содан кейін біз металл сызғышпен де жасаймыз.

Дыбысты қалай тоқтатуға болады? (Сызғыштың тербелісін қолыңызбен тоқтатыңыз). Сонымен, біз дыбыс сызғыш дірілдеген кезде ғана пайда болады деп қорытынды жасай аламыз.

Сызғыштың тербелісін саусағыңызбен ауада сызыңыз. Бұл тербеліс қандай көрінеді? (Толқынға)қандай дыбыс қатты естіледі: металл немесе ағаш?

Балалар: Металл

М. Р: сағатынардан кейін әрбір

(сиқырлы, таяқтарды таратады.) Балаларжәне осы сиқырлы таяқшаның дыбысын ойнап, тыңдайық…

"Тұтегі"Ойыны

Айтыңызшы, жас сиқыршылар, таяқшаларда қандай дыбыс бар? (балалардың жауаптары)

2-тәжірибе: "дыбыстар әр түрлі қажет, дыбыстар әр түрлі маңызды".

Тапсырма: дыбыстарды қабылдау және балалардың әртүрлі дыбыс көздерін іздеуі.

Шыныаяқтар: пластмасса, ағаш, металл, шыны және қарындаштар.

М. Р. балалар, біз екінші экспериментті бастамас бұрын Мен сізге ертегі айтамын. Олар өмір сүрді-4 ағайынды болды. Олар әртүрлі үйлерде - шыныаяқтарда өмір сүрді. Барлық бауырлар көңілді және мейірімді болды. Және олардың барлығы дыбыстар деп аталды. Бауырластардың ең сүйікті ойыны жасырынбақ болды. Бауырластардың жанында қарындаш көршісі тұрды. Ол ойлы және қатал болды. Бірде қарындаш көршілерімен кездесуге шешім қабылдады. Мен бір үйге-шыныаяққа барып, түрттім. Дыбыс естілді.

Ол қандай, балалар (пластик).

Содан кейін ол басқасына жақындады, түртті (ағаш). Үшіншісіне (шыны).

Ол қандай, балалар (пластик).

Содан кейін ол басқасына жақындады, түртті (ағаш). Үшіншісіне (шыны).

Төртінші (металл).

Осылайша қарындаш көршілерімен дыбыстармен танысты. Енді біз олармен танысайық. (Балалар қарындашпен ұрып, шыныаяқтардағы дыбыстарды іздейді)

М. Р. Жарайсыңдар, балалар! Үстелге қайта барыңыз. Қорытынды жасайық: бұл эксперимент бізге не үйретті? (Әр түрлі заттар әртүрлі дыбыстар шығарады). Тамаша балаларым!

3-тәжірибе: - ән салатын су.

Тапсырма: стакандағы су мөлшері дыбыс биіктігіне қалай әсер ететінін көрсету

Материалдар: шыны ыдыстар, су, таяқшалар.

М. Р: балалар, сіздің алдыңызда ыдыстар. Оларға мұқият қараңыз, олар туралы не айта аласыз? (Барлық ыдыстардың пішіні мен өлшемі бірдей, олар шыны тәрізді). Рас, олардың өлшемдері бірдей және барлығы шыныдан жасалған. Сіз олардың қалай естілетінін тыңдағыңыз келе ме? Сиқырлы таяқшаларды алыңыз және ыдыстың ең кең бөлігін кезекпен түртіңіз. Мұқият тыңдаңыз, ыдыстар қандай дыбыстар шығарады? (Балалар шыққан дыбыстарды тыңдап, ыдыстарды Қағады.)

Сіз естіген дыбыстар туралы не айта аласыз? (Дыбыстар бірдей естіледі). Енді экспериментті жалғастыруды ұсынамын, дыбысты өзгертуге тырысайық. Балалар, мен құмыра су алып, ыдыстарға су құйамын. Балалар, ыдыстарға қараңыз, қазір не айтуға болады?

(Кейбір ыдыстарда су аз, басқаларында су көп. Ыдыстарда судың мөлшері әртүрлі). Тәжірибені жалғастыру үшін ыдыстарды салайық сумен көп Судан азға дейін. Судың әр түрлі мөлшері бар ыдыстардағы дыбысты тыңдаңыз - бірінші және сегізінші.

(Балалар 1 және 4 ыдысты Қағады.)

Дыбыстар туралы қазір не айта аласыз (дыбыс әр түрлі). Енді 1, 4 ыдысты түртейік. Дыбыс кемеден кемеге өзгерді ме және неге? (Ыдыстардағы судың әр түрлі мөлшері және шығарылған дыбыстар әр түрлі). Дыбыстың қайда бара жатқанын тыңдаңыз - төмен немесе жоғары. (Балалар көп суы бар ыдыстарды азырақ соғады)

Балалар: - шығарылған дыбыс бірте-бірте көтеріледі.

М. Р. егер сіз ыдыстарды аз Судан көпке тигізсеңіз, дыбыстың қайда кететінін тыңдаңыз.

(Балалар ыдыстарды судың аз мөлшерінен біртіндеп өсіп келе жатқан көлемге дейін Қағады.)

Балалар: дыбыс біртіндеп төмендейді.

М. Р: қандай қорытынды жасауға болады (дыбыстарды заттардан шығарып, өзгертуге болады) .Біз ыдыстардан қандай дыбыстар шығардық? (Музыкалық дыбыстар). Жарайсыңдар, балалар!

 

4 "қағаз Дыбысы"эксперименті

Тапсырма: оркестрде қағазды қалай қолдануға болатынын және қағазда қандай дыбыстар бар екенін көрсету

Материал: қағаз парақтары

М. Р. балалар, сіздің алдыңызда қарапайым қағаздар бар. Оларға мұқият қараңыз, олар туралы не айта аласыз? (Олардың барлығы пішіні мен өлшемі бойынша бірдей) дұрыс, олар өлшемі бойынша бірдей. Сіз олардың қалай естілетінін тыңдағыңыз келе ме? Жапырақтарды алыңыз. Мұқият тыңдаңыз, сіздің жапырақтарыңыз қандай дыбыстар шығарады?

"Мен қағазды ысқырамын"жаттығуы

 (Балалар шыққан дыбыстарды тыңдап, жапырақтарды Қағады.)

Сіз естіген дыбыстар туралы не айта аласыз? (Дыбыстар бірдей естіледі). Енді экспериментті жалғастыруды ұсынамын, дыбысты өзгертуге тырысайық. Балалар, жапырақтарды алып, оларды жоғарғы жағына сермеңіз. Балалар, қазір не айтуға болады?

Балалар: шығарылған дыбыс әр түрлі.

М. Р: қандай қорытынды жасауға болады (дыбыстарды заттардан шығарып, өзгертуге болады) .Біз қандай дыбыстарды шығардық? (Шу және музыкалық дыбыстар). Жарайсыңдар, балалар! Қорытындылай келе, біз қағаздың көмегімен музыкалық нөмірді қалай орындайтынымызды көрсетеміз.

"Вальс Амели"хрусталь оркестрі орындалады

 

М. Р. балалар сізге Сиқырлы дыбыстар елінде ұнады ма? Сізге ұнағанына өте қуаныштымын. Сіз қазір үйде ата-анаңызға біздің тәжірибелеріміз туралы айтып, олармен тағы бір рет өткізе аласыз.Сізге не ұнады?

(Балалардың жауаптары).

Тәрбиеші: Жарайсыңдар, балалар! Сіз барлық тапсырмаларды орындадыңыз және енді "кішкентай сиқыршылар"деп атауға болады!

- Мен сізге бұл үшін сиқырлы кәмпит бергім келеді.

("Кішкентай сиқыршылар" кәмпиттерін таратады).

 Міне, біздің сапарымыз аяқталды. Біздің сүйікті балабақшаға оралу уақыты келді.

Айналаңызда сіз бұрыласыз,

Сіз бақшада боласыз. (Қақпақтарды алыңыз)

Балалар, егер сізге бүгін сиқыршы болу және сиқырдың құпияларын табу ұнаған болса, онда оны сипап көрейік, ал егер олай болмаса, біз суға батып кетеміз. Маған сізбен бірге саяхаттау өте ұнады.

- Енді қонақтарымызбен қоштасайық.

Балалар: Қош бол!

Жаңартылған күні: 21.02.2025 16:34
Құрылған күні: 21.02.2025 16:52

Текст