Астрахан аудан білім бөлімінің жанындағы ``Астрахан балалар бақшасы`` мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Государственное коммунальное казенное предприятие «Детский сад «Алпамыс» села Астраханка при отделе образования по Астраханскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Мектепке дейінгі ұйымдағы инклюзивті білім беру (ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалармен жұмысты ұйымдастыру)


 "Ерекше қажеттіліктері бар балаларға білім беру ел үшін басты міндеттердің бірі болып табылады. Бұл шын мәнінде инклюзивті қоғам құрудың қажетті шарты, мұнда әркім өз іс-әрекеттерінің қатысуы мен қажеттілігін сезіне алады. Біз әрбір балаға, оның қажеттіліктеріне және басқа да жағдайларына қарамастан, өз әлеуетін толық іске асыруға, қоғамға пайда әкелуге және оның толыққанды мүшесі болуға мүмкіндік беруге міндеттіміз"
 (Дэвид Бланкет).
Қазақстан Республикасының инклюзивті мектепке дейінгі ұйымдарының қызметін регламенттейтін нормативтік құқықтық құжаттардың тізбесі:
"Білім туралы" Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі №319-III Заңы (2011.10.24 жағдай бойынша өзгерістермен және толықтырулармен).
"Қазақстан Республикасындағы Бала құқықтары туралы" 2002 жылғы 08 тамыздағы № 345-II заң.
"Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы" 2002 жылғы 11 шілдедегі № 343 Заң.
"Қазақстан Республикасында мүгедектерді әлеуметтік қорғау туралы" 2005 жылғы 13 сәуірдегі № 39-III ҚРЗ Заңы.
"Арнаулы әлеуметтік қызметтер туралы"заң
Қазақстан Республикасының білім беруді дамытудың 2011-2020 ЖЫЛДАРҒА АРНАЛҒАН МЕМЛЕКЕТТІК БАҒДАРЛАМАСЫ. Қазақстан Республикасы Президентінің 2010 жылғы 7 желтоқсандағы № 1118 Жарлығымен бекітілген
Қазақстан Республикасының Білім және ғылымды дамытудың 2016-2019 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы. Қазақстан Республикасы Президентінің 2016 жылғы 1 наурыздағы № 205 Жарлығымен бекітілген
2013 жылғы 17 мамырдағы № 499 мектепке дейінгі ұйымдар қызметінің үлгілік қағидалары (ҚР ПП 07.04.2017 № 181 жағдай бойынша өзгертулер мен толықтырулармен)
"Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне білім беру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 13 қарашадағы № 398-V Заңы
 "Мектепке дейінгі ұйымдар мен балалар үйлеріне қойылатын санитариялық-эпидемиологиялық талаптар" санитариялық қағидалары (ҚР ДСМ 2017 жылғы 16 тамыздағы № 615 бұйрығы)
1 жастан 6 (7) жасқа дейінгі балаларды мектепке дейінгі тәрбиелеу мен оқытудың үлгілік оқу жоспары (ҚР БҒМ 2016 жылғы 22 маусымдағы №391 бұйрығына қосымша)
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламасы (ҚР БҒМ 2016 жылғы 12 тамыздағы №499 бұйрығы)
Интеллекті бұзылған мектеп жасына дейінгі балаларды тәрбиелеу мен оқытудың үлгілік арнайы бағдарламасы (ҚР БҒМ 2010 жылғы 2 қыркүйектегі №443 бұйрығы)
Балаларға арналған қосымша білім беру бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидаларын бекіту туралы. (ҚРК 2013 жылғы 17 мамырдағы № 499)
Мүмкіндігі шектеулі балаларды психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді ұйымдастыру бойынша әдістемелік ұсынымдар (ҚР БҒМ 2011 жылғы "12" желтоқсандағы № 524 бұйрығымен бекітілген)
Педагог қызметкерлер мен оларға теңестірілген адамдар лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамаларын бекіту туралы (ҚР БҒМ 2009 жылғы 13 шілдедегі № 338 Бұйрығы 27.12.2013 ж. жағдай бойынша өзгертулер мен толықтырулармен)
 "Мектепке дейінгі, орта білім беру ұйымдарын, сондай-ақ арнаулы білім беру ұйымдарын жабдықтармен және жиһазбен жарақтандыру нормаларын бекіту туралы" (ҚР БҒМ 2016 жылғы 22 қаңтардағы № 70 бұйрығы)
"10.09.2015 жылғы ҚР БҒМ "Мектепке дейінгі балалық шақ" республикалық орталығының "мектепке дейінгі ұйымдардағы инклюзивті білім беру бағдарламасы".
Жалпы білім беретін (инклюзивті) және арнаулы (түзету) білім беру ұйымдарына кохлеарлық имплантациядан кейінгі балаларды анықтау жөніндегі нұсқаулық-әдістемелік хат (БҒМ 2009 жылғы 2 шілдедегі № 4-02-4/1228 хаты)
Білім беру ұйымдарында аутизмі бар балаларды анықтау бойынша әдістемелік ұсынымдар (БҒМ 2010 жылғы 28 мамырдағы №4-02-4/1435 хаты)
ҚР БҒМ "Мектепке дейінгі балалық шақ" республикалық орталығының 2013 жылғы "ата-аналарға арналған консультациялық пункттердің жұмысын ұйымдастыруға қойылатын талаптар" әдістемелік ұсынымдары

Мектепке дейінгі білім беру саласындағы басым міндет - ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың инклюзивті ортасында сапалы білім алуға тең қолжетімділікті қамтамасыз ету.
         Қазақстанда 150 мыңға жуық бала "ерекше білім беру қажеттіліктері бар" мәртебесіне ие, оның ішінде: ерте жас –жеті мыңға жуық бала, мектепке дейінгі жас – 43 мың бала.
Егер білім беру мекемесінде тәрбие мен оқыту үшін арнайы жағдайлар жасалса, әртүрлі бастапқы мүмкіндіктері бар мектеп жасына дейінгі балаларды бірлесіп оқытуға рұқсат етіледі.
НАЗАР АУДАРЫҢЫЗ
Бүгінгі күні Қазақстан Республикасының аумағында инклюзивті білім беру ҚР Конституциясымен, "білім туралы" Қазақстан Республикасының Заңымен, "Қазақстан Республикасындағы Бала құқықтары туралы" Заңмен, "мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік және медициналық-педагогикалық түзету арқылы қолдау туралы" Заңмен, "Қазақстан Республикасындағы мүгедектерді әлеуметтік қорғау туралы"Заңмен реттеледі 
Әр баланың дені сау құрдастарымен сапалы білім алуға құқығы бар. Кәдімгі білім беру саласында ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар оқу ақпаратынан басқа, қоғамда толық өмір сүру мүмкіндігін, қосымша білім берудің әртүрлі түрлерін,бос уақытты,яғни әлеуметтенуді ала алады. Қазіргі білім беру мекемелеріндегі бұл мәселелерді инклюзивті білім шешеді.
Маңызды
Білім туралы Заңға сәйкес инклюзивті білім беру-ерекше білім беру қажеттіліктері мен жеке мүмкіндіктерін ескере отырып, барлық білім алушылар үшін білімге тең қолжетімділікті қамтамасыз ететін процесс;(21-7-тармақтың 1-бабы. Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі № 319-III Заңы)
Инклюзивті білім мыналарды қамтиды:
- кәдімгі оқу орнында ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды оқыту. Бұл жағдайда бала мамандандырылған көмек алуы керек;
- әр баланы білім беру процесіне оның қабілеттеріне сәйкес келетін білім беру бағдарламасы арқылы тарту;
- жеке білім беру қажеттіліктерін қанағаттандыру, арнайы жағдайларды қамтамасыз ету.
Мектепке дейінгі мекемеде инклюзивті білім беру балаларға қажетті түзету-педагогикалық және медициналық-әлеуметтік көмек көрсетуге, ата-аналарды консультациялық көмекпен қамтамасыз етуге, қоғамды ерекше білім беру қажеттіліктері бар баланы қабылдауға дайындауға мүмкіндік береді.
Тапсырмалар:  
- балалардың физикалық және психикалық денсаулығын (оның ішінде эмоционалдық әл-ауқатын)қорғау және нығайту;
- психофизиологиялық және басқа да ерекшеліктеріне қарамастан, мектепке дейінгі балалық шақ кезеңінде әрбір баланың толыққанды дамуы үшін тең мүмкіндіктерді қамтамасыз ету;
- балалардың жас және жеке ерекшеліктері мен бейімділіктеріне сәйкес дамуына қолайлы жағдайлар жасау, әр баланың қабілеттері мен шығармашылық әлеуетін дамыту;
- мектепке дейінгі білім берудің бағдарламалары мен ұйымдастырушылық нысандарының мазмұны мен әртүрлілігін, білім беру қажеттіліктерін, қабілеттерін және балалардың денсаулық жағдайын ескере отырып, әртүрлі бағыттағы бағдарламаларды қалыптастыру мүмкіндігін қамтамасыз ету;
- балалардың жасына, жеке басына, психологиялық және физиологиялық ерекшеліктеріне сәйкес келетін әлеуметтік-мәдени ортаны қалыптастыру.

Маңызды
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың жалпы білім беретін оқу бағдарламалары әр баланың бейімділігін, бейімділігін, қабілеттерін, дарындылығын жүзеге асыруға және оны даму ерекшеліктері мен денсаулық жағдайын ескере отырып, жеке көзқарас негізінде бастауыш білім берудің білім беру бағдарламасын игеруге дайындауға бағытталған. (15-бап.б.2. Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі № 319-III Заңы)

Білім беру бағдарламаларын әзірлеу кезінде мыналарды ескеру қажет:
- әр баланың жеке ерекшеліктеріне негізделген білім беру қызметін құру;
- балалар мен ересектердің көмегі мен ынтымақтастығы, баланы білім беру процесінің толыққанды қатысушысы деп тану;
- әр түрлі қызмет түрлерінде баланың танымдық қызығушылықтарын қалыптастыру;
- шарттардың, талаптардың, әдістердің жасына және даму ерекшеліктеріне сәйкестігі.
Қызметтің маңызды қағидаттарының бірі-ата-аналар, мұғалімдер, бал арасындағы бірлескен және бірін-бірі толықтыратын серіктестік қатынас.балаларға арналған жеке бағдарламаларды құру жөніндегі персонал мен команда. 
Әр балаға ЖПД құруды әзірленген алгоритм бойынша мамандар тобы жүзеге асырады. 
 Команда құрамына кіреді: 
тәрбиешілер-сауалнамалар кешені арқылы ата-аналар, бала және оның қажеттіліктері туралы ақпарат жинауды жүзеге асырады;
 мұғалімдер-осы пәннің даму деңгейін анықтайды және пән бойынша бағдарлама жасайды;
психолог-визуалды қабылдау, есте сақтау, зейін, ойлау, қарым-қатынас дағдылары, коммуникативті көрсеткіштер бойынша терең психологиялық зерттеу жүргізеді;
дене шынықтыру нұсқаушысы-баланың қозғалыс аппаратын дамыту үшін ортаны ұйымдастырады; 
логопед - сөйлеу дамуын түзетуге әкеледі;
ата-аналар-баланы оқыту және тәрбиелеу бойынша құрылатын бағдарламаның теориясы мен практикасының орталығында. 
Отбасының басты мақсаты-балаға қиындықтарды жеңуге көмектесу, сондықтан пікірлес адамдар тобы ата-аналардың оларды жеңе алатындығына сенеді. 

Қызмет бағыттары
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды қолдау жөніндегі негізгі бағыттарды әзірлеу: 
 отбасыларды әлеуметтік қолдау (өзара әрекеттесу жүйесі 
отбасы): 
- отбасының қажеттілігі мен әлеуметтік жағдайларын зерттеу; 
- мектепке дейінгі баланың толерантты қарым-қатынасын қамтамасыз ету 
қауымдастықтар;

 бала мен отбасын психологиялық қолдау: 
- психикалық денсаулықты сақтау және нығайту;
- ерекше қажеттіліктері бар әрбір баланы терең психологиялық тексеру (танымдық, жеке саланың, коммуникативтік дағдылардың даму деңгейін анықтау);
- арт-терапия әдістерін енгізу;
- баламен және оның отбасы мүшелерімен жұмыс жасауда психопрофилактикалық және психокоррекциялық көмек;
- жеке даму үшін жағдай жасау және оқу іс-әрекетінің алғышарттары.


 педагогикалық қолдау:
- белсенділік орталықтары (Білім беру салалары) арқылы Мақсатты даму және оқыту үшін жағдай жасау;

-әр балаға жеке дамыту бағдарламаларын (ЖПБ) жасау (бағдарлама алгоритмі қоса беріледі);
- ата-аналарды баламен ынтымақтастықтың педагогикалық технологияларына оқыту.   

 медициналық қолдау:
- тар мамандардың қажеттілігіне қарай тексеру;
- әр баланың денсаулығын сақтау мәселелері бойынша түзету ұсынымдары;
- қосымша профилактикалық және қатайту шаралары.

Ұйымның құрылымы 
Жергілікті актілер (Бұйрықтар, ереже, Нұсқаулық) 
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды жабдықтау.
 Қызметті ұйымдастыру туралы ереже.
 Жеке штат кестесі.
Педагог-психолог, логопед және басқа мамандарға арналған ағымдағы құжаттама.
Міндетті кезеңдерді (диагностикалық, түзету)бөлуді көздейтін ерекше қажеттіліктері бар балалармен жұмыс істеу алгоритмі

Корреляциялық даму жүйесі модульдерге бөлінеді
Физикалық даму модулі 
Мақсаты:
Дене шынықтыру құралдарының көмегімен өмірдің нақты жағдайларына табысты тұрмыстық, әлеуметтік бейімделудің алғышарттарын жасаңыз

Тапсырмалар:
1.Дұрыс қалып дағдыларын қалыптастыру және бекіту
2.Жалпақ табанның алдын алу, аяқтың доғасын қалыптастыру
3.Бұлшықет корсетінің қалыптасуы
4.Үйлестіруді дамыту
5.Омыртқаның қисаюының бар көріністерін тұрақтандыру
6.Кеңістіктегі бағдарлауды дамыту
Бағыттар
 диагностикалық қызмет
 бұзушылықтарды түзету және алдын алу
 Ней-технология
 Су-джок терапиясы
 білім беру жұмысы
 консультациялық жұмыс

Психологиялық модуль 
Мақсаты:
Балалардың психологиялық денсаулығын сақтау және нығайту, ДО жағдайында үйлесімді даму
Тапсырмалар:
1. Балалардың психологиялық денсаулығын сақтау
2. Бұзылуларды анықтау үшін эмоционалды және танымдық саланы диагностикалық тексеру
3. Топтық психопрофилактикалық бағдарламаларды әзірлеу және іске асыру
4. Жеке психокоррекциялық бағдарламаларды әзірлеу және іске асыру
5. Ата-аналармен және педагогтармен консультациялық жұмыс
6. Консультациялық орталықтың ағарту жұмысының бағдарламасын әзірлеу және іске асыру, ата–аналардың психологиялық-педагогикалық мәдениетін арттыру
7. Бейімделу кезеңінде балаларды психологиялық сүйемелдеу
8. Дайындық тобының балаларын психологиялық сүйемелдеу, мектепке дайындық, даму мониторингі
9. Ата-аналардың өзін-өзі тәрбиелеуі үшін психологиялық әдебиеттерді таңдау
10."Мектеп жасына дейінгі балалармен сабаққа қойылатын психологиялық-педагогикалық талаптар" ұсынымдарын әзірлеу
 
Бағыттар
 психодиагностика
 психопрофилактика
 психокоррекция
 Арт-терапия
 білім беру жұмысы
 консультациялық жұмыс
 әдістемелік жұмыс
 
Логопедиялық модуль
Тексеруден кейін логопедиялық сабақтарда (фронтальды және жеке) сөйлеуді дамыту, сөйлеу бұзылыстарын зерттеу бойынша түзету жұмыстары жүргізіледі. Түзету және алдын алу принциптері мен әдістері жүзеге асырылады.
Мақсаты:
Логопедиялық көмекті уақтылы анықтау және көрсету
Тапсырмалар:
1. Балалардың сөйлеу белсенділігінің даму деңгейін диагностикалау және талдау
2.Сөйлеу бұзылыстарының алдын алу және еңсеру бойынша түзету жұмыстарының мазмұнын әзірлеу және іске асыру
3. Мұғалімдерді, тәрбиешілерді және ата-аналарды сөйлеу бұзылыстарын жеңу бойынша өзара әрекеттесуге тарту
Бағыттар:
 диагностикалық қызмет
 сөйлеу бұзылыстарын түзету
 сөздік қорын кеңейту
 артикуляциялық аппаратты нығайту
 ұсақ моториканы дамыту
Мұғалімдердің ата-аналармен дұрыс ұйымдастырылуымен және бірлескен қосымша серіктестігімен инклюзивті білім беру мектеп жасына дейінгі балаларда қарым-қатынас дағдыларын, төзімділікті, мейірімділікті, өзара сыйластықты дамытады, баланың құқықтарын қоғамға барынша толық бейімделу үшін жүзеге асыруға көмектеседі.

 

Жаңартылған күні: 20.10.2023 11:24
Құрылған күні: 17.10.2023 11:26

Текст