Астрахан аудан білім бөлімінің жанындағы ``Астрахан балалар бақшасы`` мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Государственное коммунальное казенное предприятие «Детский сад «Алпамыс» села Астраханка при отделе образования по Астраханскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Үш жылдық дағдарыс, баланың алдында қандай міндеттер тұр

Үш жылдық дағдарыс, баланың алдында қандай міндеттер тұр.
Үш жас-бала өзін ересек және тәуелсіз сезінгісі келетін жас, бұл жаста балалардың өздерінің "қалауы" бар және оны ересектер алдында қорғауға дайын. Бұл ашылу мен табылу уақыты, қиялдың ояну жасы және өзін жеке тұлға ретінде тану. Дағдарыс айқын немесе әлсіз болуы мүмкін, бірақ ол міндетті түрде келуі керек. Ол келгенде-қуаныңыз - сіздің балаңыз қалыпты дамып келеді. Дағдарыстың алғашқы белгілерін көбінесе 1,5 жасында байқауға болады, ал оның шыңы шамамен үш жасқа (2,5-3,5 жас) келеді. Нәрестелерде ол әртүрлі жолдармен көрінуі мүмкін, бірақ негізгі "белгілер" - бұл өте қыңырлық, негативизм және ерік.


Негативизм. Оны әдеттегі бағынбаудан ажырату керек. Бағынбаған кезде балалар өздері қаламайтын нәрсені жасаудан бас тартады. Негативизммен балалар тіпті өздері қалаған нәрсені жасаудан бас тартады (яғни, олар үшін ересек адам талап ететін нәрсеге қарсы тұру маңызды). Негативизм-бұл баланың мінез-құлқындағы мұндай көріністер, егер ол ересектердің біреуі ұсынған нәрсеге сәйкес ештеңе жасағысы келмесе. Бағынбаудың мысалы: бала аулада ойнайды. Оның есімі үйге түскі ас ішу, бірақ ол әлі де серуендегісі келеді, сондықтан ол бас тартады (назар аударыңыз, бала әлі де серуендегісі келетіндіктен бас тартты). Негативизмнің мысалы: бала аулада ойнайды. Оның есімі үйге түскі ас ішу, бірақ ол бас тартады (бірақ ол көптен бері серуендеп, тамақтанғысы келеді). Яғни, ол шынымен қалаған нәрсесінен бас тартты, бірақ ересек адам сұрағандай ғана бас тартты. Негативизмнің тағы бір мысалы: ересек адам қызға жақындап, оның жақсы қара көйлегі бар екенін айтады. Қыз "жоқ, ол қара емес, ақ"деп қарсылық білдіреді. Ересек адам: "жарайды, сенде ақ көйлек бар"дейді. Қыз жауап береді: "менің көйлегім қара!». Назар аударыңыз, қыз Қара және ақ түстерді ажырата біледі, ол ересек адамға қарсы айтқысы келеді. Негативизммен әлеуметтік қатынас, басқа адамға деген көзқарас алдыңғы қатарда. Яғни, негативизм балаға сұралған нәрсенің мазмұнына емес, адамға бағытталған. Сондай-ақ, бұл жерде баланың өзінің әсеріне деген жаңа көзқарасы көрінеді. Егер бұрын балада аффект пен белсенділік біртұтас деп айтуға болатын болса, енді біз баланың аффекттің әсерінен тікелей әрекет етпеуі мүмкін екенін көреміз. Осылайша, негативизм-бұл мотив берілген жағдайдан тыс болатын мінез-құлық. Сонымен, негативизмнің мәні Сіздің өтінішіңізді орындаудан бас тарту болып табылады, тек ересек адамға қарсы әрекет ету ниеті үшін.
Қыңырлық. Қыңырлық-бұл баланың бір нәрсені талап етудегі реакциясы, ол оны қатты қалағандықтан емес, оны талап еткендіктен. Қыңырлықты табандылықтан ажырата білу керек, егер бала бірдеңе алғысы келсе және оған табандылықпен қол жеткізсе. Табандылықтың мысалы: бала шанамен сырғанауды ұнатады, сондықтан анасының үйге бару туралы ұсынысынан бас тартады. Қыңырлықтың мысалы: анам аулада жүрген баланы үйге шақырады. Бала бас тартады. Анасы оған ақылға қонымды жағдай жасайды (ол олармен келіседі). Бірақ бала бәрібір барудан бас тартады (өйткені ол бас тартты).
Наразылық. Бала бала үшін белгіленген тәрбие нормаларына қарсы шығады. Қазіргі өмір салтына наразылық. Яғни, бала бұрын айналысқан нәрсеге қарсы шығады. Еріксіздік, тәуелсіздікке ұмтылу. Құнсыздану. Бала бұрын бағалаған нәрсені бағалауды тоқтатады. Бұған адамдар да, заттар да, тіпті өз тәжірибелері де кіреді. Баланың лексиконында барлық жаман, жағымсыз сөздерді білдіретін сөздер пайда болады. Бала бұл сөздерді өздері ұнатпайтын нәрселерге қатысты қолданады. Осы кезеңде балалар осы уақытқа дейін өте құрметтелген ересектерге дөрекілік таныта бастайды. Мысалы, бала атасына Оны қазір ұратынын айтуы мүмкін. Жақында таңданған ойыншық туралы ол ұсқынсыз және қызықсыз деп айтуы мүмкін.
Деспотизм (бір балалы отбасыларда.) Бала басқаларға қатысты билік көрсетуге ұмтылады. Мысалы, бала анасынан көшеге шықпауды, бірақ ол айтқандай үйде отыруды талап етуі мүмкін. Қызғаныш (бірнеше баласы бар отбасыларда). Ол бауырларға қатысты көрінеді. Бұл қызғаныштың негізінде алдыңғы тармақтағы сияқты үстемдік пен деспотизмге деген ұмтылыс жатыр.
3 жылдық дағдарыстың мәні:
Бала "олардан өсті"деп есептеп, қалыптасқан тәрбие нормаларына қарсы шығады.
Тәуелсіздікке ұмтылу.
* Баланың айналасындағы адамдармен әлеуметтік қатынастарындағы өзгерістер.
* Аффективті-ерікті салада өзгерістер бар.
* Баланың өзіне және адамдарға деген көзқарасы өзгереді.
* Бала өз іс-әрекетін жағдайдың мазмұнымен емес, басқа адамдармен қарым-қатынасымен ынталандыра бастайды.
- Баланың ана мен әкенің беделіне деген әлеуметтік ұстанымы қайта құрылуда.
* Бала өзінің жеке басын көрсеткісі келеді. Көптеген әрекеттер лезде қалаумен емес, баланың жеке басының көрінісімен байланысты. Бір жағынан, бала өзінің тәуелсіздігі мен тәуелсіздігін мойындағысы келеді, ал екінші жағынан, ол мұндай мінез – құлық түріне әлі дайын емес.
3 жылдық дағдарыс кезінде не істеу керек. Балаңызға Тәуелсіздік беріңіз. Мүмкін болатын істерді өзі жасасын. Кестеңізде баланың өзіңіз жасағыңыз келетін нәрсені жасауға тәуелсіз әрекеттері үшін уақыт қорын қамтамасыз етіңіз. Екі жағдайды талдайық: 1. Сізге киініп, емханаға шығу керек. Киіну процесінде бала "мен өзім!"және өз бетімен киінуге тырысады. Анам ашуланып: "жоқ! Енді сіз қазуды бастайсыз, біз кешігіп қаламыз. Мен сені өзім киіндіремін". 2. Сізге киініп, емханаға шығу керек. Ақылды ана бұл процесті мерзімінен 10 минут бұрын бастады. Киіну процесінде бала "мен өзім!"және өз бетімен киінуге тырысады. Анам: "жарайды, киін", - деп жауап береді. Әрі қарай, анасы баланың өздігінен киінуіне кедергі жасамайды. Соңында ол оған көмектеседі. Бірінші жағдайда анасы да, баласы да ашуланады. Сонымен қатар, баланың белсенділігі мен тәуелсіздігін шектей отырып, анасы үш жылдық дағдарысты күшейтеді. Екінші жағдайда, ана да, бала да жақсы көңіл-күйді сақтайды. Есіңізде болсын, балаға барлық тапсырмаларды орындау үшін ересек адамға қарағанда көбірек уақыт қажет. Ата-аналар баланың назарын аударуды үйренуі керек. Егер сіз әжеңізге қонаққа баруды ойласаңыз және бала бұл ұсынысты теріс қарсы алады деп күтсеңіз, онда балаңызға ол баратын киімді таңдауды ұсыныңыз. Нәтижесінде баланың назары әжесіне бару немесе бармау туралы шешімге емес, ол баратын киімді таңдауға бағытталады. Немесе балаға "біз қазір серуендейміз" деп айтудың орнына: "біз ойын алаңына немесе саябаққа барамыз ба?». Баланың негативизмін өз мақсаттары үшін пайдалануға болады. Мысалы, егер сіз балаңызбен серуендеуге барғыңыз келсе, онда сіз оған үйде болуды ұсына аласыз. Бала, әрине, сізге қарсылық білдіріп: "жоқ! Жүрейік!». Егер бала ашулана бастаса, оның назарын аударыңыз. Баланың бастамасы мен тәуелсіздігін көтермелеңіз. Егер бала әлі қолынан келмейтін нәрсені жасауға тырысса, оған көмектесіңіз. Ересек адаммен бірлесіп бірдеңе жасауды үйренгеннен кейін, көп ұзамай бала мұны өз бетімен жасай алады. Балаға қойылатын талаптарды жиі қарап шығыңыз. Кейбіреулер қазірдің өзінде маңызды емес болуы мүмкін. Баланың қыңырлығы мен ашулануына назар аудармаңыз. Ашулану кезінде сіз баланың талабын қанағаттандырмауыңыз керек (әйтпесе бала бұл мінез-құлықты жиі және аз жағдайда көрсетеді). Егер сіз осындай ашуланшақтық кезінде баланы ұра бастасаңыз, онда бұл дағдарысты одан сайын күшейтеді. Сондықтан, осындай сәттерде баланың назарын басқа нәрсеге аударуға тырысыңыз және оның ашуын байқамаңыз. Тек өз істеріңізді жалғастырыңыз. Сіздің реакцияңызды көрмей, бала тез тынышталады. Балаңыздан мезгіл-мезгіл бір нәрсеге көмектесуін сұраңыз. Бұл оған тәуелсіз және жауапкершілікті болуға көмектеседі. Сонымен қатар, бұл адамдар арасындағы әлеуметтік өзара әрекеттесудің жақсы мысалы болады. Шығармашылық туралы ұмытпаңыз-баламен көбірек сурет салыңыз, пластилиннен мүсін жасаңыз, бірге қолөнер жасаңыз, құм ойнаңыз. Шығармашылық эмоциялармен күресуге өте жақсы көмектеседі. Күн режимі баланың өмірін құрылымдау үшін пайдалы. Бұл сіздің мінез-құлқыңызды игеру үшін қажет ерік-жігерді қалыптастыруға көмектеседі. Балаңызбен тең адам сияқты әрекет етіңіз. Оған көмектескені үшін рахмет. Оның ойыншығын алғыңыз келгенде рұқсат сұраңыз. Балаға бағынышты бастық ретінде емес, тең серіктес ретінде қараңыз. Баланың жеке басын құрметтеңіз. Бұл жастағы бала ата-анасының қасында бала емес, ересек адам екенін білгенін қалайды. Баланың қателесу құқығын мойындаңыз. Егер сіз баланың бірдеңе дұрыс істемейтінін көрсеңіз, бірден араласып, қалай дұрыс екенін көрсетудің қажеті жоқ. Олар қателіктерден үйренеді. Ингода ата-аналарға әлі де қатал "жоқ"деп айту керек. Мұны баланың әрекеті қауіпсіздікті бұзған кезде жасау керек, мысалы, егер бала қайшыны розеткаға салса немесе газ плитасының тұтқаларын бұрса. Бала әр түрлі тыйымдардың ұтымды түсіндірмелерін бірінші рет түсінеді деп күтпеңіз. Баланы бір нәрсе үшін емес, дәл осылай жақсы көріңіз. Оны бәрімен жақсы көріңіз: бақытты да, жылап та, ашуланшақтық кезінде де, жетістіктер кезінде де, табанды және қыңыр. Оны әрқашан жақсы көріңіз. Ол мұны білсін және көрсін.

 

Жаңартылған күні: 08.11.2023 21:46
Құрылған күні: 03.11.2023 10:43

Текст