Астрахан аудан білім бөлімінің жанындағы ``Астрахан балалар бақшасы`` мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Государственное коммунальное казенное предприятие «Детский сад «Алпамыс» села Астраханка при отделе образования по Астраханскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Консультациялық пункттің жұмысы. "Балалар мен ата-аналар: біз сөйлесеміз"

Тілдің дамуы мен танымдық белсенділіктің өсуіне баланың үлкен ағалары бар-жоғы әсер етуі мүмкін. Көбінесе жалғыз балалар мен тұңғыштардың сөздік қоры көбірек болады, олар көбірек біледі және әртүрлі тақырыптардағы әңгімені жалғастыра алады. Олар әңгімелесуді қолдаудың көптеген әдістеріне ие, мысалдар арқылы айтылғандардың мағынасын дамыта және нақтылай алады, олар көбірек сұрақтар қояды. Жас балалардың тілдік дамуы жиі шектеледі. Бұл екі факторға байланысты: ең алдымен, бос емес ата-ананың кіші ұлымен немесе қызымен уақыты жоқ. Және олар көбінесе бауырларына сеніп тапсырылады. Бірақ бауырлармен сөйлесу ата-аналармен сөйлесуді алмастыра алмайды.
3-4 жастағы балалардың жұмысы ойынмен байланысты: мен ойнадым - ойыншықтарды алып тастаңыз, шкафта, сөреде, үстелде тәртіп орнатыңыз. Балаларға өздігінен және ұқыпты тамақтануға, киінуге және шешінуге, орындықты тазалауға, киімді ұқыпты бүктеуге немесе іліп қоюға, қолдар мен беттерді өздігінен жууға, тек жеке сүлгімен, майлықпен, орамалмен қолдануға үйретіледі. Өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын оқыту арнайы міндеттерді шешумен, атап айтқанда ұсақ моториканы дамытумен тығыз байланысты. Киіну және шешіну кезінде ересектер балаларға түймелерді бекітіп, шешіп, шілтер байлап, шешіп, дұрыс ретпен киінуді үйретеді. Режимдік сәттер дұрыс сөйлеу қарым-қатынасын ұйымдастыруға қолайлы: Баланы серуендеуге киіндіру, серуендеуден кейін және ұйықтар алдында шешіну, әр тамақ алдында жуу, табиғат құбылыстарын бақылау, экскурсиялар. Осы сәттердің барлығы баламен сөйлесуді ұйымдастыруға болатын нақты объектілермен байланысты.
Бұл жағдайда белгілі бір білім мен идеялар шеңбері қалыптасады, баланың сөйлеуі белсендіріледі. Сонымен, баламен киіну және шешіну кезінде сіз оның не киетіні немесе шешетіні, киімнің түсі, қандай материалдан тігілгені, сондай-ақ басқа сыртқы белгілері туралы сөйлесуіңіз керек: жұмсақ, пушистый, жолақты, ұзын, жылы, жаңа және т. б.

Жалпы және сөйлеу мінез-құлық дағдыларын бекіту қажет. Бала белсенді сөйлеуді қолдануы керек, орындалған жұмыс процесі туралы сөйлесуі керек, алдағы әрекетті сөз тіркестері деп атайды: мен киінемін, сорпа жеймін және т. б. бала жуған кезде, ол не жуатыны туралы айтуға болады (бет, қол), не жуады (сумен, сабынмен), қандай су (ыстық, жылы), не ол сүртіледі (сүлгімен ақ, таза) және т. б. түскі асқа дайындық кезінде сіз балаңызбен ыдыс-аяқ, оның пішіні, түсі туралы сөйлесе аласыз.

Балалардың еңбек тапсырмаларын орындау барысында тәуелсіз белсенді сөйлеуді қолдану дағдылары дамиды және жетілдіріледі, сөйлеу мінез-құлқын түзету жүзеге асырылады.
Жалпы ереже: балаңызбен неғұрлым көп сөйлессеңіз, соғұрлым ол көбірек үйренеді. Бірақ шектен шықпау керек екенін ұмытпаңыз: баланы әңгімеге тым анық шақыру немесе оның айтқанына мүлдем назар аудармау. Егер сіз баланың өзіне тән барлық мүмкіндіктерді ашуын қаласаңыз, сіздің араңызда жақсы, мейірімді қарым-қатынас орнатылуы керек.
Бала жақын жерде болғанда, көргеніңіз, естігеніңіз, ойлағаныңыз, сезінгеніңіз туралы дауыстап айта бастаңыз. Сіз жуасыз, төсек жасайсыз, шаңды сүртесіз, үстелге қоясыз - осының бәрі туралы сөйлесіңіз. Сөзбен сипаттауға тырысыңыз. Ол не көреді, не жейді, иіскейді, естиді немесе сезінеді. Егер ол Тоқаштың артынан сөмкеге көтерілсе, сіз "сөмкедегі тоқаш"деп түсіндіресіз. Осылайша сіз балаңызға оның тәжірибесін білдіретін сөздерді айтасыз. Баланың айтқанын жалғастырыңыз және толықтырыңыз, оның сөйлемдерін кең таратыңыз.
Балаға неғұрлым күрделі Тілдік формалар мен бай лексиканы қолдана отырып, жалпы сөйлемдермен жауап бере отырып, сіз оны дамудың келесі кезеңіне өтуге біртіндеп дайындайсыз.

  

  

  

 

 

Жаңартылған күні: 11.02.2024 12:54
Құрылған күні: 11.02.2024 14:11

Текст